IZA fonds wijkverpleging

Helpdesk - Vraag en antwoord

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact met ons op door rechtsboven op “Helpdesk” te klikken. 

Vragen over verantwoording

De verantwoordingsperiode opent 1 december 2024, enkel voor projecten die op 1 december 2024 volledig zijn afgerond. Activiteiten die na 1 januari 2025 worden uitgevoerd worden niet uitbetaald. Vanaf 1 januari 2025 opent de verantwoordingsperiode voor alle projecten.

Als de kosten in 2023 en in 2024 worden gebruikt, moeten de toegekende projectgelden en de gerealiseerde kosten voor de behaalde resultaten en/of de uitgevoerde activiteiten van het project separaat inzichtelijk gemaakt worden. Dit hoeft niet in twee aparte jaarrekeningen, maar mag wel. Wanneer u kiest voor het opleveren van één gezamenlijke jaarrekening, dienen de gemaakte kosten per jaar weer gegeven te worden.  Kosten die in 2025 worden gemaakt worden niet uitbetaald.  

Er kan een steekproef uitgevoerd worden door de zorgverzekeraar. De verantwoording bestaat uit een bestuursverklaring, jaarrekening en jaarverslag. Zie de website

Bij een onvolledige verantwoording krijgt de zorgaanbieder een e-mail dat de verantwoording niet compleet is. Een zorgaanbieder kan de verantwoording daarop aanpassen in het platform. In deze mail staat ook de deadline weergegeven. 

Nee, het is niet mogelijk om kosten te verantwoordingen die in 2025 worden uitgegeven voor dit fonds. Enkel de kosten tot 31 december 2024 kunnen worden opgevoerd in de verantwoording en gefinancierd worden uit het fonds. Resterende activiteiten en bijbehorende kosten die in 2025 worden uitgevoerd, zijn voor rekening van de zorgaanbieder. Uitloop moet wel worden benoemd, inclusief reden, in de bestuursverklaring.  

Vragen over toegang tot het platform

U kunt uw contactgegevens wijzigen in het platform. Lukt dit niet? Dan kunt u een mail sturen naar helpdesk@opleidingsfonds.nl met daarin het aanvraagnummer, de contactgegevens die gewijzigd moeten worden en de nieuwe contactgegevens. De helpdesk zal binnen enkele dagen de wijziging doorvoeren.  

U kunt een mail sturen naar helpdesk@opleidingsfonds.nl met daarin het aanvraagnummer, de contactgegevens die gewijzigd moeten worden en de nieuwe contactgegevens. De helpdesk zal binnen enkele dagen de wijziging doorvoeren. 

U bent niet gemachtigd om de aanvraag in te zien. U kunt een mail sturen naar helpdesk@opleidingsfonds.nl om de machtiging te wijzigen.